מי עכו | דו"ח פעילות שנתית 2023

1-800-400-120 www.mei-akko.co.il 2023 דו"ח פעילות שנתית מצויינות קידמה חדשנות

דבר היו״ר תאגיד מים וביוב "מי עכו", תחת ניהולו של מר אבי מיכאלי, מנכ"ל התאגיד, ובשיתוף פעולה פורה עם דירקטוריון החברה, פועל ללא לאות על מנת להבטיח לכם תושבי העיר עכו שיפור מתמיד בתשתיות המים והביוב תוך הטמעת טכנולוגיות חדשניות ומתקדמות בתחומים אלו וזאת באופן קבוע המניב שיפור מתמיד באיכות מי השתייה ובטיפול יעיל בתשתיות. התאגיד עומד בסטנדרטים מחמירים ביותר והוא מצוי כל העת בתהליכי התחדשות הן באמצעים טכנולוגיים והן באיכות מענה השרות לתושבים באופן כזה אשר יבטיח חווית שרות טובה, מקצועית, זמינה, נגישה ורב ערוצית. בכל הקשור לפעילות התאגיד 24/7 צוות התאגיד זמין לפניותיכם ומובטח לכם מענה מידי ומקצועי. צוותי התאגיד עובדים בשיתוף פעולה מלא עם צוותי הרשות המקומית לכל אורך השנה, שיתוף פעולה זה בא לידי ביטוי ביתר שאת לאחר האסון שפקד את מדינתנו בשבעה לאוקטובר. ניתן מענה לכל הנושאים הנדרשים סביב מקלטים ציבוריים ופרטיים .24/7 ברצף של בתאגיד מי עכו קיימת תכנית מוכנות לחירום ברמה גבוהה ביותר. תודתי הכנה שלוחה לכל עובדי התאגיד, לצוות ההנהלה ולעומד בראשם מר אבי מיכאלי וכמובן לחברי הדירקטוריון. בברכת ימים טובים, אורית אסייג יו"ר דירקטוריון "מי עכו"

תושבים יקרים, באוקטובר, עמדנו כולנו 7 בסופה של השנה החולפת, החל מה- מול אתגר משמעותי, עת הוכרזה מלחמה במדינת ישראל. מי עכו, בשילוב כוחות עם עיריית עכו, עמלה בהכנת העיר למלחמה. אנשי התאגיד עבדו ברצף ובעוז על מנת לחבר את המקלטים הציבוריים והפרטיים לתשתיות מים וביוב, ומתוך כוונה לאפשר לתושבים מיגון ומענה מיטבי לחירום. ככלל, המוכנות של התאגיד לתרחיש חירום – באה בתקופה זו לידי ביטוי, באופן המדגיש את רמת המוכנות הגבוהה שלנו לכל אורך השנה. לפני כשנה חרט תאגיד מי עכו על דגלו את קידום השירות לתושב. בתוך זאת, התחייבנו לטייב את רמת השירות, להנגיש אותו אליכם במגוון ערוצים ופלטפורמות ובעיקר להתחדש עבורכם. בשנה זו חנכנו מוקד שירות דיגיטלי וטלפוני חדש. מוקד זה מביא לשיא את איכות השירות לכף ידכם – זמני ההמתנה התקצרו דרמטית, המענה מיידי וזמין תמיד! הושקה פלטפורמת השירות הדיגיטלית ובעיקר – העובדים המסורים שלנו, שיודעים, שאתם – הלקוחות – במרכז! עוד בשנה זו, השקענו בשדרוג תשתיות מיום וביוב ברחבי העיר, צוותי השטח וההנדסה שלנו עמלים לילות כימים – כדי לוודא ששירותי המים והביוב עבורכם ניתנים ברמה הגבוהה ביותר. המספרים מדברים בעד עצמם: מנתוני מוקדי השירות והתקלות עולה כי אתם פונים אלינו יותר ואנחנו מטפלים בפועל בכל תקלה מהר יותר! עם המבט קדימה, פנינו לאתגרים משמעותיים: הרחבת העיר עכו דרך פרוייקט 'שערי עכו' ועבור בפרוייקטים של התחדשות עירונית, מחייבים אותנו להיערך בפריסת תשתיות מתאימה והגדלת יכולות האספקה והספיקה שלנו. במקביל, שינויים רגולטורים הצפויים בעולם המים והביוב במדינה – מחייבים אותנו לעשות התאמות זה מחייב ! 1 ובסימן 'מי עכו בראש', כי להיות מספר מאחל שנת פעילות עשירה, מועילה ובעיקר טובה עבורכם ! אבי מיכאלי מנכ"ל דבר המנכ"ל

אודות מי עכו החזון שלנו בעלי תפקידים מר אבי מיכאלי מנכ"ל יו"ר הדירקטוריון גב' אורית אסייג חברי הדירקטוריון מר שמעון לנקרי, ראש עיריית עכו עו"ד אסתי לנדאו גב' יונית סמולש מר מיכה שאיאן מר דותן אזלן עיסוקה העיקרי של החברה הינו אספקת שירותי מים וביוב, תחזוקה ושדרוג של מערכות המים והביוב בעיר עכו. .25/1/2010 , הוקמה ביום 514396159 חברת מי עכו בע"מ ח.פ מי עכו תצטיין באספקת שירותי מים וביוב לתושבי העיר, תציב את הלקוח במרכז, תיזום ותוביל במקצועיות, חדשנות ויעילות, ותהווה מודל לניהול ושקיפות בתחומה

עדיף להיות מוכנים תמיד טוב שיש בקבוקי מים בבית משק המים רגיש לתנודות לא צפויות: הפסקות מים לא מתוכננות, זיהום מים פתאומי, פגיעה מרעידת אדמה, מלחמה ועוד. תאגיד ״מי עכו״ ערוך באופן מיטבי לספק מים בשעת חירום או בעת הפסקת מים ארוכה, באמצעות פריסת תחנות לחלוקת מים ברחבי העיר. למרות זאת, התארגנות מעין זאת אורכת מספר שעות. כדי להקל על משך הזמן ללא אספקת מים, אנו ממליצים לכל בית אב לשמור בבית מנת מים לכל אדם המתגורר ביחידת הדיור שלכם. המלצות פיקוד העורף ליטר 12 לאגור מים בכמות של ימים, 3 מי שתיה לנפש לבשימוש מצומצם ומוקפד, כמות זו אמורה לתת מענה ראשוני במקרי קיצון הוראות בנוגע לשמירת מי ברז מים שנרכשו באריזות אטומות יש לרענן על פי הוראות היצרן. מים שנאגרו באופן עצמאי במיכל אטום, יש לרענן אחת לחודש במים טריים. ערכת סניטציה איך שומרים על ניקיון כשאין מים? בנוסף לבקבוקי המים, רצוי לשמור בבית ״ערכת סניטציה״, הכוללת ברובה מוצרים פשוטים הנמצאים בבית בשימוש יומיומי. את הערכה יש לשמור במקום מוצל, קריר ויבש בממ״ד או בחדר המוגדר לשימוש בשעת חירום. מה בערכה? חבילת מגבונים לחים או ג׳ל אנטיבקטריאלי המיועדים לסיוע בשמירה על הגיינה אישית במקום מים. לשימוש במקרים בהם כלים חד פעמיים ומגבת נייר לא תתאפשר רחצת כלים לשמירה על ניקיון הסביבהשקיות לאיסוף פסולת ומניעת מפגעים סביבתיים. שקית לצרכים סניטריים - שקית מיוחדתשקית סניטציה לשימוש בשירותים.

השקעות ופיתוח תשתיות 2023 בשנת השקיע התאגיד 2023 במהלך שנת ₪ מיליון 10.4 כ – בפרויקטים שונים ברחבי העיר וזאת בהתאם לתוכנית רב שנתית המאושרת על ידי רשות המים. בין היתר בוצעו: החלפת קוי ביוב ברחובות העליה ויהודה הלוי החלפת קוי מים ברחוב הנדיב החלפת קו ביוב ברחוב העצמאות חיבור מסוף תמלחות לתשתיות מים וביוב עירוניות שיקום קו ביוב בחאן אל עומדאן בעיר העתיקה פיתוח תשתיות מים וביוב בשכונת "שערי עכו" עבודות נוספות

השקעות ופיתוח תשתיות 2024 בשנת צפוי התאגיד להשקיע 2024 במהלך שנת שדרוג תחנת שאיבה לביוב הקמת מרכז לוגיסטי וחירום לתאגיד תכנון הקמת מאגר איגום מים לחירום שדרוג קווי ביוב ראשיים ברחבי העיר תכנון פרויקט השלמת מגופי סגירה ברחבי העיר החלפת קווי מים בעיר העתיקה המשך פיתוח שכונת "שערי עכו" תכנון הרחבת המכון לטיהור השפכים עכו וקו סניקה אליו ₪ מיליון 9.7 כ – בין היתר בפרויקטים הבאים:

נרכשו 2023 בשנת מיליון מ"ק מחברת מקורות 4.7 תושבים 58,339 מיליון מ"ק לכ – 4.5 וסופקו כ פחת המים פחת המים מחושב כפער בכמות המים הנרכשת ואשר אינה מסופקת לצרכני התאגיד מתוך סך כמות המים הנרכשת. הפער נובע מאיבוד מים פיזי הקשור בתשתיות המים. מגורים גינון ציבורי (בניכוי גינון ציבורי)רשות מקומית בתי חולים ומקוואות מסחר ומלאכה בני ה כל צריכה אחרת תעשיה/צרכנים גדולים חקלאו ת סה"כ 18,704 323 207 5 1,207 40 174 11 7 20,678 18,464 361 209 5 1,236 26 211 15 7 20,534 סוג צרכן מספר צרכנים 2022 מספר צרכנים 2023 נתונים בדבר צריכת המים סה״כ רכישת מים סה״כ שימושים פחת מים שיעור הפחת 4,716,086 4,538,814 177,272 3.7% :2023 פחת המים לשנת שיעור פחת המים במי עכו הוא מהנמוכים במדינת ישראל התאגיד ממשיך לפעול על מנת לצמצם את אובדן המים הפיזי והמנהלי כאחד. 2023 2022 2021 2020 2019 7.7% 3.7% 7.3% 4.7% 5.6%

2023 דוח איכות המים לשנת העיר עכו מקבלת את מי השתייה שלה מחברת מקורות באמצעות מי התפלה המובלים ממתקן התפלה חדרה. אספקת המים ממפעל מקורות לעיר מתבצעת דרך ארבע כניסות / חיבורי צרכן מצפון לעיר עכו. הטיפול במי השתייה מבוצע על ידי חברת מקורות ומתבסס על סינון והכלרה. באחריות תאגיד "מי עכו" לבצע דגימות של המים המסופקים לעיר בנקודות הדיגום השונות כדי להבטיח שהמים המסופקים לכם הנם באיכות גבוהה. נקודות דיגום בתדירות של פעם 6 בעוד התקן דורש לבצע בדיקות איכות המים ב- נקודות דיגום אחת לשבוע על מנת להבטיח 9 בשבוע התאגיד מבצע את הבדיקה באיכות מים לכלל העיר. להלן מידע על איכותם התברואתית של מי השתייה בעיר עכו, כנדרש בחוק תאגידי מים :2001 וביוב התשס"א מס"ד שם הנקודה מס"ד שם הנקודה רחוב העלייה 6 ההגנה לכיוון מגדלאור 1 כניסת מקורות בן גוריון 7 הספנים 2 רחוב הרב ניסים 8 בניין העירייה 3 כניסת מקורות א.ת דרום 9 הדגנית – כרם א' 4 כניסת מקורות מגדל המים 5 פירוט נקודות דיגום בדיקות בקטריאליות בדיקות עכירות מס׳ נקודות דיגום מס׳ הבדיקות מתוכנן בוצע אחוז תקינות חריגות בקטריאליות בדיקת מתכות נמצאו ריכוזים תקינים. פרמטרים נבדקים בכל בדיקה: ברזל, נחושת ועופרת בדיקת טריהלומטנים במי השתייה נמצאו ריכוזים תקינים 1 2 רשת כניסה ממקור מקורות סה״כ 318 159 477 318 159 477 0 0 0 100% 100% 100% תקינות חריג תקין מס׳ בדיקות בפועל מס בדיקות בתכנון 477 477 תקין 0 100% בדיקות מתכות תקינות חריג תקין מס בדיקות 10 10 0 100% בדיקות פלוריד תקינות חריג תקין מס בדיקות 10 10 0 100%

שיעור הגביה השוטף איכות השירות לצרכן 2023 בשנת פרטים בדבר איכות השירות קבלת קהל פרונטלית 15,903 מוקד שירות טלפוני 19,793 זמני המתנה : 2:33 פ ר ו נ ט ל י ט ל פ ו נ י 1:19 מוקד לדיווח על תקלות 4,257 הפסקות מים 24 מתוכם הפסקת מים אחת שעלתה שעות. 4 על 88.3% מתוכם: 2,707 בנושא ביוב - 1,550 בנושא מים - 2023 בשנת שדרג התאגיד את שירותי המוקד והדיגיטל והביא לשיפור בזמני המענה

לא משליכים מגבונים לחים לאסלה! מה קורה למגבונים הלחים כשזורקים אותם היישר אל האסלה הביתית? או שהם סותמים לכם את הצנרת הביתית, או שהם סותמים את צנרת הביוב העירונית. בשני המקרים הדבר גורר הוצאות מיותרות. זכרו: המגבונים אינם מתכלים ולכן השלכת מגבונים לאסלה גורמת נזק גדול לסביבה! הימנעו מהשלכה של מגבונים לחים, תחבושות הגייניות, טיטולים וכל מה שלא אמור להימצא באסלה. שומרים על הסביבה! מונעים סתימות והצפות ביוב! זה לא נסתם סתם מגבון לח תמיד לפח

השלכות סביבתיות מכון טיפול בשפכים (מט"ש) רשויות). 8( תאגידי מים וביוב 4 מט"ש עכו הינו מט"ש אזורי המשותף ל – מ"ק שפכים ליום ולבצע טיפול בשפכים 37,000 המט"ש מסוגל לקלוט עד ומזרים כ – 33% עד לרמה שלישונית. תאגיד מי עכו שותף במט"ש ב – מ"ק שפכים ביום. 6,000 עם סיום הטיפול במט"ש מוזרמים מי הקולחים למאגרים המשמשים לצורכי השקיה. המט"ש נמצא בהליכי הרחבה, פרויקט הרחבת מכון טיהור שפכים עכו- שנים הקרובות. 25 שנים, באופן שיספק את צורכי העיר ב 5 בטווח זמן של תחנות שאיבה לביוב תחנות שאיבה לביוב, המותאמות למבנה הטופוגרפי השטוח של 8 לתאגיד העיר למניעת זליגת מי ביוב לים התיכון והזרמת מי הביוב למט"ש עכו. התחנות מתוחזקות ונבדקות באופן שוטף ע"י צוותי התאגיד תוך שמירה על תקני הבטיחות והסביבה הנדרשים. בין היתר מבוצעים בתחנות בדיקות וניטור בתחום איכות הסביבה בנושאי רעש סביבתי, זיהום אויר וזיהום סביבתי. ניטור שפכי תעשייה החברה קיבלה לידיה אחריות על ביצוע ניטור ואכיפה של שפכי 2012 החל משנת תעשיה המוזרמים למערכת הביוב העירונית, החברה פועלת ע"פ תוכנית דיגום מפעלים על מנת 60 מאושרת ע"י המשרד להגנת הסביבה ודוגמת במסגרתה כ – לאתר אירועי הזרמת שפכים חריגים ו/או אסורים. הידעת? בבניינים עם מאגרי מים על גג הבניין או במקום אחר, יש לוודא את ניקיון ואת סגירת הכניסות, על מנת למנוע זיהום של המים ממקורות חיצוניים. על פי הוראות משרד הבריאות, יש לנקות את המאגרים אחת לשנה על ידי גורם מוסמך וזאת לצורך מניעת זיהורים. האחריות על ניקיון ותחזוקת המיכלים חלה על דיירי הבניין.

סילוק שפכים 2 0 2 4 בש נ ת מתוכנן התאגיד לצאת לפרוייקט משמעותי של הרחבת מכון הטיהור והתאמתו לגדילתה של העיר עכו 2 0 2 3 בש נ ת מיליון קו״ב של שפכים 2.9 סולקו כ אתרי 8 למכון טיהור השפכים באמצעות השאיבה הפרוסים ברחבי העיר

החשבון התקופתי 1 2 3 5 6 7 4

דוח איכות המים 2022 לשנת הסבר בדבר אופן עריכת החשבון התקופתי תדירות חשבון המים נשלח לבתי הצרכנים אחת לחודשיים. תחום אחריות תאגיד מי עכו בע"מ אחראי לרשת המים העירונית, עד למד המים הכללי בכל נכס. האחריות לרשת המים הפרטית ותקינותה מוטלת על הצרכן לרבות האחריות לאובדן מים הנובע מנזילות או מאביזרים שאינם תקינים ברשת הפרטית. כמות צריכת המים צריכת המים נקבעת על פי קריאת מד המים. ההפרש בין הקריאה הנוכחית לקריאה הקודמת קובע את כמות הצריכה ביחידות מטר מעוקב נכון ליום הקריאה. קריאות מדי מים על מנת שמד המים יקרא באופן תקין יש לאפשר נגישות מרבית לקריאתו הסדירה. כאשר לא ניתן לקרוא את מד המים, הצריכה תיקבע לפי הערכה ובהתאם לאמור בכללי תאגידי מים וביוב (אמות מידה והוראות בעניין הרמה, הטיב והאיכות של .2011 השירותים שעל חברה לתת לצרכניה), התשע"אחישוב חשבון המים תעריפי המים אחידים בכל הארץ ונקבעים על ידי הרשות הממשלתית למים וביוב. סכום החיוב הנו מכפלה של כמויות המים שנצרכו בתקופת החשבון בתעריפי המים, כמצוין על גבי החשבון. תעריפי המים על פי כללי תאגידי מים וביוב (תעריפים לשירותי מים וביוב והקמת מערכות מים או ) מוזל המתייחס 1 , צריכה ביתית כוללת שני תעריפים: תעריף ( 2009 ביוב), התש"ע- מ"ק לחודשיים (תקופה ממוצעת לחשבון) כשהוא מוכפל במספר 7 לכמות של ) גבוה המתייחס ליתרת כמות המים 2 הנפשות המוכרות ביחידת הדיור; ותעריף ( שנצרכה ביחידת הדיור בתקופת החשבון. עסקים ומוסדות מחויבים בתעריף הגבוה בגין כל כמות הצריכה בתקופת החשבון. אגרת מינימום בהתאם לכללי תאגידי מים וביוב (חישוב עלות שירותי מים וביוב והקמת מערכת מים , כל צרכן חייב בתשלום אגרת מינימום, גם אם לא צרך מים 2009 או ביוב), תש"ע- מטר מעוקב לחודש. 1.5 - כלל ו/או הצריכה שלו קטנה מ ספחי תשלום הספח העליון הוא החשבונית של הלקוח. לאחר התשלום משמש הספח כחשבונית מס/קבלה. הספח התחתון של החשבון נועד לאלו המשלמים בבנק או בדואר. ספח זה הוא הקבלה הנשלחת לתאגיד. תשלום במועד יש לשלם את חשבון המים עד למועד הנקוב בחשבון. אי תשלום חשבון המים במועד יחייב תוספת ריבית פיגורים בשיעור הנקבע על ידי החשב הכללי במשרד האוצר. כמו כן, אי תשלום במועד עלול לגרור להליכים משפטיים או מנהליים, חיוב בגין הוצאות אכיפה וניתוק המים. 1 2 3 4 5 6 7 8 9

מוקד טלפוני 1800-400-120 טלפון חינם ימים א, ג ימים ב, ד, ה 8:00-19:00 8:00-17:00 WhatsApp פקס 04-9819063 04-9819061 מרכז שירות פרונטלי , עכו 57 משרדי התאגיד – דרך הארבעה ימים א' ו-ג' ימים ב' ו-ד' יום ה' 8:00-14:00 8:00-14:30 8:00-14:00 www.mei-akko.co.il info@mei-akko.co.il לדיווח על תקלות שעות ביממה 24 4 9 1 1 שעות פעילות: דרכי התקשרות: * 16:00-18:00

RkJQdWJsaXNoZXIy NTkzMDY=